Oldemors sanglege

Inspiration til at lære de gamle sanglege og komme i gang med at synge og lege dem sammen med børnene.

Musikerne Clara Aaholm og Sofie Christiansen fra Musikflyveren er sammen med musikpædagogerne Vibeke G. Skou og Lise Juliussen fra Favrskov Musikskole dykket ned i arkiverne og har fundet seks gamle sanglege fra dengang oldemor var barn, som alle er blevet videofilmet og på den måde gjort nemmere tilgængelig som inspiration til sanglege i institutionerne.

Find sanghæfte med fagter, forklaringer samt hurtig adgang til lydeksempler og video  her

Alle sange kan også høres på Youtube eller diverse streamingtjenester: Spotify, Apple Music, Yousee, TDC musik mv. De findes ved at søge på Oldemors Sanglege.

Oldemors sanglege er skabt i samarbejde mellem Børnekulturhuset i Aarhus, Musikflyveren og Favrskov Musikskole med støtte af Region Midtjylland og BUPL.