Elbas

Bassen udgør sammen med trommerne det rytmiske fundament for ethvert band. Så spiller du bas, kan du derfor altid finde nogen at spille sammen med!

Tilmeld dig (helt uforpligtende) i bunden af siden, hvis du gerne vil høre mere - så kontakter vi dig, når vi har et relevant tilbud til dig.

Hvor gammel skal man være for at begynde:
Du kan begynde til elbas, fra du er cirka 8 år.

Hvordan er undervisningen til el-bas:
Du kan hurtigt komme i gang med at spille el-bas. Du lærer at spille til sange, du lærer små bas-temaer, tonenavnene samt at læse efter tabulatur og becifringer.
Undervisningen tilrettelægges, så den passer lige netop til dig og dit niveau. Du vil komme til at stifte bekendtskab med musikkens verden på mange måder – det kan fx være gennem rytmetræning, sammenspil, musikforståelse eller ved at skabe din egen musik.

Typer af hold
Du kan vælge mellem individuel undervisning eller undervisning på et duo- eller basishold. Individuel undervisning er 25 minutter om ugen. Her tilrettelægger din lærer undervisningen, så den passer præcis til dig.

Vælger du undervisning på hold, er I 2 elever i 30 minutter eller 3-5 elever i 40 minutter pr. uge. Her arbejder I ofte med samme stof, og alle lærer at lytte til hinanden. Når vi skal sammensætte et hold, kigger vi på alder og niveau. Det vil sige, vi kan oprette duo- eller basishold, når det er muligt at finde en anden elev, der passer i forhold til alder og niveau.

Et dejligt stykke musik med fokus på el-bassen:

Sammenspil:
At spille bas er især sjovt i forhold til sammenspil. Du kan spille sammen med andre elever på musikskolens sammenspilshold eller sammen med andre instrumentalelever.