Guitar

Som guitarist kan du både være i baggrunden og backe de andre op – eller du kan være i front og spille guitarsolo.

Tilmeld dig (helt uforpligtende) i bunden af siden, hvis du gerne vil høre mere - så kontakter vi dig, når vi har et relevant tilbud til dig.

Hvor gammel skal man være for at begynde til el-guitar:
Du kan starte til elbas, når du er omkring 8 år.

Hvordan er undervisningen til guitar?
Du lærer at spille både melodier og akkorder, efter noder, tabulator eller på øret. Nogle af de måder man kan spille guitar på er:
  • Akkorder
  • fingerspil
  • improvisation, hvor man lærer at skabe sine egne soloer.
Undervisningen tilrettelægges, så den passer lige netop til dig og dit niveau. Musikken kan være gammel eller ny, og vi bruger Youtube eller andre medier, når det er relevant.

Du har selv mulighed for at komme med forslag til den musik vi skal spille. Guitaren har været populær i mere end 500 år, så der er nok at vælge imellem!

Forskellige typer af hold
Du kan vælge mellem individuel undervisning eller undervisning på et duo- eller basishold.

Individuel undervisning er 25 minutter om ugen. Her tilrettelægger din lærer undervisningen, så den passer præcis til dig.

Vælger du undervisning på hold, er I 2 elever i 30 minutter eller 3-5 elever i 40 minutter om ugen. Her arbejder I ofte med samme stof. Når vi skal sammensætte et hold kigger vi på alder og niveau. Det vil sige, at vi kan oprette duo- eller basishold, når det er muligt at finde en anden elev, der passer med hensyn til alder og niveau.