Ukulele

Hvad er historien bag ukulelen, hvilken slags instrument er ukulelen:
Ukulelen er et lille guitarlignende instrument med 4 strenge. Den stammer så vidt man ved fra Hawaii, hvor den ankom med skib i slutningen af 1800-tallet af portugisiske immigranter. Derfor bliver ukulelen også kaldt Hawaiiguitar.
Den er blevet mere populær i den senere tid, og kan i dag høres i en del pop musik.

Hvor gammel skal man være for at begynde til ukulele:
Fra 6 år

Hvordan er undervisningen til ukulele?
Du lærer at spille akkorder og små melodier på ukulelen. Undervisningen tilrettelægges, så den passer lige netop til dig og dit niveau. Du vil komme til at stifte bekendtskab med musikkens verden på mange måder – det kan f.eks. være gennem rytmetræning, sammenspil, musikforståelse eller ved at skabe din egen musik.

Du kan vælge mellem individuel undervisning eller undervisning på et duo- eller basishold. Individuel undervisning er 25 min. om ugen. Her tilrettelægger din lærer undervisningen, så den passer præcis til dig.
Vælger du undervisning på hold, er I 2 elever i 30 minutter eller 3-5 elever i 40 minutter pr. uge. Her arbejder I ofte med samme stof, nogle gange hver for sig, og alle lærer at lytte til hinanden. Når vi skal sammensætte et hold kigger vi på alder og niveau. Dvs. vi kan oprette duo- eller basishold, når det er muligt at finde en anden elev, der passer m.h.t. alder og niveau.

Et dejligt stykke musik med fokus på Ukulele:

Sammenspil:
Allerede når man kan et par akkorder kan man kan spille sammen med andre instrumentalelever.