Vi spiller hinanden bedre!

Musik er skønt, og når man spiller sammen, kan det løfte sig til helt nye højder. Derfor tilbyder vi selvfølgelig også kor- og bandhold.

Sound of Song

Instrument:
Sound of Song

Hvad er historien bag kor:
Korsang har eksisteret i flere tusind år og indgår i både teaterforestillinger, film, koncerter, kirker og skoler.

Hvor gammel skal man være for at begynde:
Fra 11- 16 år. Man skal til en lille optagelsesprøve. Der er flest piger i koret, men der er også plads til drenge, inden stemmen går i overgang.

Hvordan er undervisningen til kor:
Det skal være sjovt at gå til kor og undervisningen er derfor meget varieret. De forskellige øvelser udvikler elevernes egne færdigheder, men også evnen til at kunne samarbejde i fællesskab og have tillid til hinanden.

Et dejligt stykke musik med fokus på sangen:

Sammenspil:
Når du går til kor, vil du opleve at koret ofte samarbejder med sammenspilsholdene til koncerter eller lignende.