Vi underviser følgende steder

Cello

Celloen har et toneomfang, som ligger tæt på den menneskelige stemme. Derfor kan den både fungere som soloinstrument og orkesterinstrument.
Tilmeld dig (helt uforpligtende) i bunden af siden, hvis du gerne vil høre mere - så kontakter vi dig, når vi har et relevant tilbud til dig.

Hvor gammel skal man være for at begynde til cello:
Musikskolen har celloer i alle størrelser, derfor kan du begynde at spille helt ned til 4 års alderen. For de yngste elever vil det ofte være en fordel, at én af forældrene overværer undervisningen, for at kunne hjælpe med hjemmearbejdet.

Hvordan er undervisningen i cello?
I undervisningen lærer du noder, rytmer og teknik, samtidig med at vi spiller den musik, som du brænder for. Vi bruger metoder som Suzuki og Colour Strings i starten. Herefter bruger vi blandet undervisningsmateriale, der passer til dig og dit niveau.

Holdtyper
Du kan vælge mellem individuel undervisning eller undervisning på et duo- eller basishold. Individuel undervisning er 25 minutter om ugen. Her tilrettelægger din lærer undervisningen, så den passer præcis til dig.

Vælger du undervisning på hold, er I 2 elever i 30 minutter eller 3-5 elever i 40 minutter pr uge. Her arbejder I ofte med samme stof, og alle lærer at lytte til hinanden. Når vi skal sammensætte et hold kigger vi på alder og niveau.

Sammenspil:
Du kan spille sammen med andre elever i orkestret Favrskov Unplugged eller sammen med andre instrumentalelever.