Vi bringer musikken ud i alle kroge af kommunen

Hammel Neurocenter, PPR, børnefestival

I Favrskov Musikskole ser vi os selv som et musikalsk ressourcecenter for resten af Favrskov Kommune. Derfor løfter vi også opgaver udover, hvad man forbinder med almindelige musikskole-aktiviteter.

Her på siden kan du læse lidt om, hvad vi går og laver.

Hammel Neurocenter

Flere gange om året giver vi koncert på Hammel Neurocenter. Det gør vi, fordi det altid er fedt at komme ud at spille, og det er særlig fedt, når man bringer glæde et sted, hvor der er lidt ekstra brug for det.

Her giver musikken noget at samles om, og det er vi glade for at kunne bidrage til.

SKRÅL - En børnekulturfestival

Børn på scenen til SKRÅL
Håbet med SKRÅL er at skabe en ny tradition og årligt højdepunkt for kommunens børnekultur og det skal ikke være den pæne slags, hvor man artigt skal sidde ned og synge med – men den slags, hvor alle tager aktiv del i strabadserne, hvor teltdugen rejser sig, og der bliver fuld knald på
- Trine Sølgaard, afdelingsleder af Kulturhuset Sløjfen

SKRÅL er et samarbejde mellem kommunens biblioteker, eksterne samarbejdspartnere og musikskolen. Det er en festival med fuld knald på for vores mindste borgere fyldt med indslag fra teateret og musikkens verden

PPR

Vi samarbejder også med Pædagogisk Psykologisk Rådgivning (PPR), for at styrke vores pædagogiske praksis, Med specialpædagogiske greb, samarbejde i klasseværelset og videorefleksion har vi gang i et spændende samarbejde, der gør medarbejderne endnu dygtigere og styrker det inkluderende fællesskab. På Favrskov Kommunes hjemmeside kan du læse mere om projektet.

Vi arbejder med positiv adfærdsstøtte og lyser på det, der virker. Når vi roser, fejrer og belønner, får barnet større bevidsthed om, hvad den voksne gerne vil have mere af.
-Mette Sandahl, leder af Favrskov Musikskole