Tilbud til daginstitutioner

Sangglad

Sangglad er et forløb for daginstitutioner, som vil give sangen en helt central plads i børnenes dagligdag - fordi sang er en vej til gode og kreative børneliv.

Sangglad er udviklet af Sangens Hus i samarbejde med sangkonsulenter og pædagoger med mange års erfaring fra arbejde med børn og sang.

Når en institution i Favrskov Kommune bliver en del af Sangglad, tilknyttes der en sangkonsulent fra Favrskov Musikskole, der følger institutionen. Forløbene varer mellem 1-2 år. Sangkonsulenten kommer ud til institutionen i perioder, der fastlægges sammen med leder og personale, og klæder personalet på til at varetage de sangfaglige aktiviteter. Der sættes gang i en proces, hvor hele institutionen arbejder sammen om at etablere en fælles sangkultur.

Certificering

I løbet af perioden certificeres institutionen som en Sangglad institution. Det sker typisk ved en sangfest, hvor børn, personale og forældre er med til at fejre sangen og sangkulturen.

Vil du vide mere omkring Sangglad enten som personale eller forælder er du velkommen til at kontakte musikskolen eller læse mere på websitet for Sangglad.