Halloweenkor for 3. og 4. klasse

- et uhyggeligt sjovt forløb

Klasserne arbejder med udvalgte halloween sange i den ugentlige musikundervisning, som de optræder med på en stor, fælles koncertdag akkompagneret af musikskolens lærerband.

Fælles kor-øvedag

Alle klasser mødes til en fælles øvedag dagen før koncerten. ​​

På koncertdagen afholdes  generalprøve hvor eleverne øver numrene med musikskolens lærerband. Efterfølgende er der koncert for elever og lærere fra skoler og/eller daginstitutioner i området.​​

Om aftenen holdes der koncert for elevernes familier.​

Forberedelse

Inden forløbet starter mødes musiklærerne fra skolerne med en korlærer fra Musikskolen, der gennemgår sange, korstemmer samt evt. fagter. Eleverne arbejder med sangene i 6-8 uger.

Formål

At skabe fællesskab på tværs af skoler og at skabe forståelse for vigtigheden af at samarbejde i en gruppe for at nå et fælles mål.

Forløbet skal desuden give eleverne en grundlæggende viden om kroppen, stemmen samt en begyndende forståelse af korsang.