Om Musikskolen

Kerneopgaven for Favrskov Musikskole er at udvikle elevens forudsætninger for at udfolde sig i musikkens verden, gennem musikalsk læring.

I Favrskov Musikskole kan du fordybe dig i musikken, fra moderne til klassisk, med eller uden strøm, som sanger eller instrumentalist.

Du får engageret undervisning af højtuddannede lærere, mulighed for at møde musikalske legekammerater, og du kan prøve dig selv af foran publikum ved koncerter.

Du kan få undervisning på kommunens folkeskoler, samt i Kulturhus Sløjfen i Hadsten, hvor musikskolens administration holder til.

Vi prioriterer fællesskab og spiller sammen og for andre, i projekter, workshops, orkestre, kor og bands, lige fra du starter i Musikskolen.

Vi ønsker at give alle børn og unge i Favrskov Kommune mulighed for at møde musikken. Derfor samarbejder vi med daginstitutioner, skoler og andre aktører om at skabe aktiviteter, der åbner dørene indtil musikkens verden for dem, som ikke selv finder vej til os.

Vores primære målgruppe er de 0-25-årige, men voksne er også velkomne som elever i musikskolen.

Vision og værdigrundlag

Favrskov Musikskole udvikler sig løbende som et kulturelt ressourcecenter, der er attraktivt for alle børn og unge i kommunen, hvor:

- vi spiller sammen på tværs

- vi har skabende musikmiljøer

- vi vægter faglighed og rummelighed