Trommer/Slagtøj/Marimba

Slagtøj er en bred vifte af instrumenter. I dette fag kan du både prøve kræfter med den melodiøse marimba og lære at holde rytmen med den klassiske stortromme.

Tilmeld dig (helt uforpligtende) i bunden af siden, hvis du gerne vil høre mere - så kontakter vi dig, når vi har et relevant tilbud til dig.

Hvor gammel skal man være for at begynde til Trommer/Slagtøj/Marimba?
Du kan starte, når du er cirka 8 år.

Hvordan er undervisningen til Trommer/Slagtøj/Marimba?
I undervisningen bliver der lagt vægt på at udvikle den enkelte elevs potentiale på en inspirerende og pædagogisk måde. Underviseren inddrager som regel eksempler på musik, som eleverne selv holder af, fordi det bliver mere vedkommende for eleven at spille yndlingsnummeret.

En del af underviserens rolle er desuden at udvide elevernes horisont, så derfor præsenteres eleverne også løbende for nye genrer og musikstykker. Undervisningen tilrettelægges, så den passer lige netop til dig og dit niveau. Du vil komme til at stifte bekendtskab med musikkens verden på mange måder – det kan fx være gennem rytmetræning, sammenspil, musikforståelse eller ved at skabe din egen musik.

Typer af hold
Du kan vælge mellem individuel undervisning eller undervisning på et duo- eller basishold. Individuel undervisning er 25 min. om ugen. Her tilrettelægger din lærer undervisningen, så den passer præcis til dig.
Vælger du undervisning på hold, er I 2 elever i 30 minutter eller 3-5 elever i 40 minutter pr. uge. Her arbejder I ofte med samme stof, nogle gange hver for sig, og alle lærer at lytte til hinanden. Når vi skal sammensætte et hold, kigger vi på alder og niveau. Det vil sige, vi kan oprette duo- eller basishold, når det er muligt at finde en anden elev, der passer i alder og niveau.

.