Violin suzuki (fra 4 år)

Favrskov Musikskole tilbyder legende undervisning i violin til mindre børn.
Tilmeld dig (helt uforpligtende) i bunden af siden, hvis du gerne vil høre mere - så kontakter vi dig, når vi har et relevant tilbud til dig.

Hvor gammel skal man være for at begynde til violin?
Børn kan starte til violin fra de er cirka fire år, alt efter hvilket barn det handler om. Ingen børn er heldigvis ens, og det vigtigste er, at dit barn er klar og synes, det er sjovt. Det vil vi som lærere kunne afgøre efter et par prøvegange.

Suzuki-undervisning
I Favrskov Musikskole bruger vi suzuki-metoden, når vi underviser de mindste i violin. Undervisningen tager udgangspunkt i, at børn er gode til at lytte, efterligne og gentage. Det er sådan de lærer at tale, og sådan kan de også lære at spille musik. Derfor er et af grundelementerne i Suzuki-undervisning også modersmåls-metoden.

Undervisningen kræver derfor også at  forældre og lærer arbejder tæt sammen, fordi forældrene fortsætter undervisningen mellem timerne. Derfor bør forældre også være tilstede under undervisningen, så de ser, hvordan det foregår.

Stejl læringskurve
Violinen er et vanskeligt instrument at lære, og vi siger, at den har en stejl indlæringskurve i starten. Det betyder at det kræver meget tålmodighed og øvning. Til gengæld er det en kæmpe gave, at kunne mestre et så udtryksfuldt instrument som violinen er, og som du måske har fornemmet gør vi i Favrskov Musikskole en dyd ud af at gøre læringen til en leg.

Musik genrer:
På violinen kan man spille Klassisk – Folkemusik – Jazz.