De yngste: Musik & Bevægelse 3-5 år

Lige så længe der har levet mennesker, har de sikkert sunget og danset sammen.  Og for børn er det helt naturligt at bevæge sig og bruge stemmen. Intuitivt gør barnet dét, der skal til, for at det udvikler sig. Det barnet har gang i støtter og fremmer vi voksne i et godt musikalsk samvær. Her leger vi med på barnets præmisser og stimulerer barnets sanser, sprog, motorik og sociale udvikling.

Hvordan er undervisningen?
Vi synger, spiller trommer, leger med rasleæg og andre små rytmeinstrumenter.
Vi hopper, danser og leger med bolde, sæbebobler, tørklæder og meget mere.
Alle er med - både børn og voksne og har det sjovt sammen. Underviseren skaber en tryg ramme for aktiviteter ud fra børnegruppens niveau. Vi veksler mellem bevægelseslege med gang i og sange, der kræver mere fordybelse og koncentration. Der er plads til børnenes idéer og fantasier. Redskaberne støtter op om børnenes bevægelser og udvikler deres sanseoplevelse.

OBS
Man tilmelder sig for et halvt år ad gangen. Vi har et efterårshold og et forårshold. I kan tilmelde jer løbende og betaler selvfølgelig kun, fra den dag I har tilmeldt jer.