Elbas, saxofon, sang, tværfløjte

– Det og meget mere, kan du lære at spille ved os. Se, hvad vi tilbyder herunder.

Trompet

De tidligste trompeter blev brugt som signalinstrumenter, men i dag bruges trompeten i alle slags orkestre som symfoni- og blæseorkestre, jazz, rock, latin, big band og danseorkestre.

Tilmeld dig (helt uforpligtende) i bunden af siden, hvis du gerne vil høre mere - så kontakter vi dig, når vi har et relevant tilbud til dig.

Hvor gammel skal man være for at begynde til trompet:
Fra 7-8 år

Hvordan er undervisningen til trompet?
I begyndelsen starter vi med at lære at holde rigtigt på trompeten og få lyd på mundstykket sådan at vi kan få lyd igennem trompeten, men skal nemlig ikke bare puste. Derudover kigger vi også på nodeteori, så vi hurtigt kan komme igang med at spille musik. Undervisningen tilrettelægges, så den passer lige netop til dig og dit niveau. Du vil komme til at stifte bekendtskab med musikkens verden på mange måder – det kan f.eks. være gennem rytmetræning, sammenspil, musikforståelse eller ved at skabe din egen musik.

Forældre kan/vil få instruktion til at håndtere øvetiden hjemme.
Musikskolen råder over få trompeter, der kan lejes ud til elever.

Typer af hold
Du kan vælge mellem individuel undervisning eller undervisning på et duo- eller basishold. Individuel undervisning er 25 min. om ugen. Her tilrettelægger din lærer undervisningen, så den passer præcis til dig.
Vælger du undervisning på hold, er I 2 elever i 30 minutter eller 3-5 elever i 40 minutter pr. uge. Her arbejder I ofte med samme stof, nogle gange hver for sig, og alle lærer at lytte til hinanden. Når vi skal sammensætte et hold, kigger vi på alder og niveau. Det vil sige, vi kan oprette duo- eller basishold, når det er muligt at finde en anden elev, der passer i alder og niveau.

Et dejligt stykke musik med fokus på trompeten: