Vi har hold for hele familien

- tag bare et kig!

Instrumentværksted (1.-2.kl.)

På Instrumentværkstedet får du en rundtur i instrumenternes verden!

I løbet af sæsonen prøver du at spille på tre-fire instrumenter. Vi lærer også om forskellige andre instrumenter, fx dem, der bliver brugt i et symfoniorkester og et band.  Når sæsonen er slut, har du måske fået en idé om hvilket instrument, du har lyst til at fortsætte med i musikskolen.

Undervisningen
Alle får en blokfløjte som basisinstrument, som vi spiller på både efter gehør og noder. Blokfløjterne køber vi samlet, når vi begynder, så regn med en udgift på ca. 70-100 kr. til fløjte og nodemappe.

Desuden arbejder vi med forskellige instrumenter i løbet af musikskoleåret. Det kan fx være klaver/keyboard, ukulele/guitar og violin.  Instrumentvalget kan variere efter hvilken lærer, der underviser. Eleverne får en introduktion til at spille på instrumenterne på skift i løbet af sæsonen og låner dem så vidt muligt med hjem fra musikskolen.

Vi veksler mellem sammenspil og sang og bevægelse, som vi går videre med fra Musikraketten.

Musikteori og nodelære arbejder vi med på en sjov måde ved hjælp af brikker, kort og håndtegn fra Music Mind Games systemet.

Fællestimer
I løbet af sæsonen holder vi  flere koncerter og workshops. Det drejer sig om:

• Julegalop
  • Strengetræf
  • Blæser- og slagtøjstræf
  • Forårskoncert
Datoerne oplyses ved sæsonstart.

Målgruppe:
1. - 2. klasse.
Hvis du går i 2. klasse anbefaler vi, at du starter med Instrumentværksted og bagefter fortsætter til Mini-band eller solo-/holdundervisning i 3. klasse.

Hold/varighed:
Ca. 6-8 elever i 50 min. om ugen. Værkstedet foregår om eftermiddagen og tilbydes på flere skoler i kommunen.

OBS. Hvorvidt der oprettes hold på den enkelte skole, afhænger af antallet af tilmeldinger. Det er gældende for alle skoler, at hvis der minimum er 6 elever tilmeldt, så kan holdet oprettes.
Tiderne kan nå at ændre sig, da vi endnu ikke kender til skolernes skemalægning. Derfor er ALLE tidspunkter cirka tidspunkter og kan ændre sig, hvis vi ikke får adgang til lokalet som vi håber på.