Mini-band

Har du lyst til at (fortsætte med at) spille musik sammen med andre? Kunne du tænke dig at prøve forskellige instrumenter og blive endnu bedre til dit yndlingsinstrument? Så kan du tilmelde dig Mini-band efter sommerferien.
Til Mini-band gælder det om at spille sammen i et band. Vi skal få musikken til at swinge og lære at lytte til hinanden. Vi skal selvfølgelig også have det sjovt og spille noget fed musik.
Det kan variere lidt, hvilke instrumenter vi bruger, men vi kommer helt sikkert omkring trommer, bas, guitar, klaver, keyboard og sang i mikrofon. Måske bruger vi også ukulele og blokfløjte, hvis nogen af jer har gået til Instrumentværksted. Vi skiftes til at spille på de forskellige instrumenter, så du prøver både dit eget instrument og andre instrumenter.
For at få rytmen i kroppen laver vi fællesøvelser med trommespil, bevægelse, klap og tramp og bruger vores krop til at lære rytmer. Vi lærer også lidt (mere) om noder.

Info til forældre:
Mini-band er sammenspil for elever, der har gået i musikalsk forskole (Musikraketten og/eller Instrumentværksted) eller lige er startet på et instrument. Holdet er også åbent for andre elever efter konkret vurdering.
Eleverne får oplevelser med at spille sammen og kendskab til instrumentspil på forskellige instrumenter. De bliver del af et fællesskab omkring musik, får nye venner og opdager måske et instrument, de har lyst til at gå til, hvis de ikke allerede har fundet et.

Fællestimer:
I løbet af undervisningsåret bliver der workshops for alle værkstedselever, holdlærere og forskellige instrumentallærere. Datoerne oplyses ved sæsonstart.
Når sæsonen er slut, har du måske fået en idé om hvilket instrument, du har lyst til at fortsætte med i musikskolen. Det kan foregå enten som individuel- eller holdundervisning.

Målgruppe:
2.-3. klasse